vrijdag 11 april 2014

LA 2 31 maart 2014



Vandaag wederom een interessante MLI dag gehad....

N.a.v. meerdere gesprekken met onze teamleider over de curriculumanalyse en deze curriculumanalyse te hebben gepresenteerd in het docent-teamoverleg en vervolgens in de curriculumcommissie, heb ik als herontwerp-opdrachtuiteindelijk gekozen voor "onderzoeksvaardigheden in de basisjaren van de HBO-V". Vanuit beroeps/kerncompetenties terug-geredeneerd naar opleidingsdoelen en een opstart gemaakt met beschrijven van bijbehorende subdoelen, in opbouw.....aansluitend bij de "trapgedachte".
Bleek tijdens de bespreking binnen de MLI een aardig begin te zijn voor wat komen gaat....ik ga op deze voet verder.

Hierbij blijkt overigens weer hoe cruciaal inhoudsdeskundigheid over het (inhoudelijk) onderwerp is om de "trap" goed te kunnen beschrijven/inrichten....logisch natuurlijk. Gelukkig zijn er genoeg inhoudsdeskundigen (experts) in de buurt (werkplek) om hieromtrent te rade te gaan. Afspraken zijn gepland....al lukt het niet direct.....komt goed. Ik wil graag hun mening horen...

Vandaag daarnaast nog bijeenkomsten over toetsing en motivatie (hopelijk volgt de powerpoint van college motivatie nog op de blog) gehad. College rondom motivatie was veelal opfrissing van bekende zaken, desalniettemin zinvol om stil te staan bij de cruciale items rondom motivatie. De workshop toetsing was wat interactiever....voor mij is gericht op mijn herontwerp m.n. de criteriumvaliditeit (voorspellende waarde) binnen formatieve peerassessment-activiteiten uitdagend en relevant voor mijn herontwerp. Ik geloof in de enorme kracht van peerassessment, voor alle betrokkenen. Dat dit met regelmaat zou moeten gebeuren, ook in de basisjaren van een opleiding, om (ook de voorspellende) waarde te kunnen hebben, spreekt voor zich. Wordt vervolgd....

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten