maandag 24 maart 2014

ideeën voor herontwerp

Meerdere ideeën voor herontwerp LA2 :

Stap 1
-Inrichting kritische peerfeedback (basisjaren?): mits reeds bestaand toetsonderdeel / bestaand item onder docenttoetsing relatief makkelijk herinrichten....
tav vraag 1: verdiepen, samenwerken en ontwikkelen kritische reflectief vermogen*
tav vraag 2: relateren aan verschillende leerlijnen
tav vraag 3: Z model
tav vraag 4: "klein" in aantal en omvang (beginnen met veel ondersteuning) en toenemend aantal en soorten leersituaties

Stap 2:
Assessmentcriteria: criteria zowel op product en criteria op feedbackcompetenties
Kerndoel: Kritische professional = einddoel of  *?
Haalbaarheid: richten op 1e jaar / basisjaar
Overstijgend en geïntegreerd; van minder naar meer complex
Flow creëren: kleine resultaten uitbouwen naar grotere; van meer docentbegeleiding naar minder docentbegeleiding; meenemen naar ZPD als uitgangspunt; waarde geven aan peeroordeel; programmeer tijdsaspect
Strookt met ABC:

Stap 1
-SLB lijn herinrichten : niet meer als verplicht nummertje ervaren maar als meerwaarde
tav vraag 1: student competent maken om hun eigen loopbaan vorm te geven
tav vraag 2: gebaseerd op JIT gedachtegang: geen aparte leerlijn maar individueel gestuurd qua moment en qua inhoud
tav vraag 3: Z-model
tav vraag 4: binnen alle leersituaties

In overleg met werkplek en management ook na aan het denken over de hiaten in de lijn onderzoeksvaardigheden....ook een optie.....ben er nog niet uit....

Ter verdere overweging....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten