vrijdag 11 april 2014

LA 2 7 april 2014


De flow zat er vandaag wat minder in....de nodige student-collega's komen niet echt goed vooruit met hun trap-invulling. Zelf heb ik afgelopen week ook weinig meer kunnen doen aan mijn trap....het zij zo. In ons ontwerpburo gesproken over de verschillende trappen....hard gewerkt en hier wordt de kracht van het gesprek aangaan met elkaar weer duidelijk!
Helder wordt dat het trapmodel zoals door ons begrepen niet voor alle herontwerp-situaties geschikt is. Een herontwerp van een andere student dat bijvoorbeeld gericht is op meer integratie van leerinhouden, is niet eenvoudig via het bekende trapmodel in te richten, lijkt het wel. Dit met Adriaan besproken en geconcludeerd dat andere "ordeningsprincipes" ook als trapmodel hierbij te gebruiken zijn, zoals bijvoorbeeld het 4C-ID model.

Daarnaast vooruitgekeken naar de komende weken LA2....vooral ook naar de deadlines die er gaan aankomen. Het schiet op... Expertinzet op locatie MLI is niet zo eenvoudig realiseerbaar; gelukkig gaat het vooral om het betrekken van experts m.b.t. het onderwerp binnen ieders herontwerp en in gesprek gaan hierover....dit is prima realiseerbaar en loopt in mijn geval binnen mijn werksetting. Naast mondelinge loopt ook schriftelijke feedback binnen...

De dag afgerond met de T-pack presentatie (hopelijk volgt de powerpoint hieromtrent binnenkort) .....inspirerend verhaal, leuk om te zien wat allemaal mogelijk is. Al bedenk ik ook direct....hoe kan ik dit zelf oppakken? Niet eenvoudig maar wel goed om mee te nemen in toekomstige activiteiten binnen de MLI en/of binnen het werk. Centraal staat de ervaring vanuit het college dat dergelijke alternatieve aanpakken studenten enorm kunnen prikkelen op een andere wijze dan wij (of moet ik zeggen "ik") gewend zijn. Een aardige eye-opener!



1 opmerking:

  1. Hallo Frank,
    Je trap is al een goed begin. graag spar ik even met je over verdere ontwikkeling. graag heb ik het met je over hanteerbaarheid, integratie met andere competenties, maar ook op begruik van bronnen m.b.t. onderzoek.
    product tot nu toe is zeker niet slecht, maar moet beter kunnen.

    grtz.
    Adriaan

    BeantwoordenVerwijderen